Isnin, 30 April 2018

Masalah Menyusukan Anak? Jom Baca

STRESS DAN SEDIH SEBAB GAGAL MENYUSUKAN ANAK



Okay harini admin nak share tips Cara Mengepam Susu Ibu Supaya Hasil Bertambah Banyak. Tapi, banyak je tak semestinya cukup dan bagus. Apa yang penting adalah KUALITI 😉😉

1. SELESA

Pastikan anda dalam keadaan yang selesa iaitu tempat dan kerusi yang anda duduk dalam keadaan selesa. Sediakan air kosong dan alat bantu mengepam.
Tenangkan diri kerana jika anda stress ia akan mengganggu hasil setelah mengepam.

2. PAM DENGAN KERAP

Untuk menambah hasil susu badan dan supaya susu badan lebih banyak, amalan mengepam wajib dibuat. Pam dengan lebih kerap dan bukan pam lebih LAMA.

Ya mengepam lebih kerap adalah bertujuan untuk memperolehi hasil yang maksimum. Bukan lebih lama seperti yang kebanyakan ibu-ibu muda lakukan. Itu hanya akan membuatkan diri sendiri menjadi letih.

3. MINUM AIR MASAK SECUKUPNYA



kredit : efaothman.com


Anda akan cepat letih apabila menyusukan bayi dan melakukan aktiviti mengepam, Sebab itulah anda memerlukan air secukupnya untuk tubuh kerana proses mengepam akan membuatkan anda cepat berasa haus dan tekak kering.
Tubuh anda memerlukan air untuk tenaga untuk hasil susu yang seterusnya.

4. POWER PUMPING

kredit : healthyvitagarden.com

Teknik ini terbukti membantu ibu yang inginkan hasil susu yang konsisten dan ketika dalam keadaan dimana susu badan kurang. Power Pumping (PP) ni perlu anda jadikan amalan. Power Pumping ni macam mana ya?

Untuk yang manggunakan single pump :
Pam payudara side kanan selama 10 minit. Kemudian tukar pam pada sebelah kiri pula selama 10 minit yang sama.
Tukar semula kedudukan pam pada sebelah kanan 10 minit, lepastu pam balik semula payudara sebelah kiri 10 minit.

Akhir sekali, pam semula sebelah kanan 10 minit dan akhirnya kiri pulak 10 minit. Jadi total semuanya dalam masa sejam adalah 30 minit saja mengepam payudara sebelah kanan, dan 30 minit sebalah kanan

Untuk yang menggunakan double pump :

Pam serentak saja payudara sebelah kiri dan kanan selama 10 minit. Kemudian rehat kejap 10 minit. Kemudian sambung mengepam 10 minit, dan lepastu rehat balik semula 10 minit. Cukupkan total semuanya 30 minit bagi sesi power pumping tadi. Lepas tu anda boleh rehat. Mudah kan?

PEMILIHAN MAKANAN

Pemilihan makanan adalah mustahak supaya anda juga dapat nutrisi yang baik untuk menggalakkan lagi penghasilan susu badan yang berkualiti. Paling penting, banyakkan minum air ya!

Kredit : mummy.com 


Susu Kambing adalah pilihan terbaik untuk dijadikan sumber kalsium ibu menyusu kerana proteinnya mudah dihadam dan kurang risiko bayi menyusu mendapat alahan. Ia juga bersifat alkali ringan untuk membantu mengeluarkan angin kembung bayi, dan mencantikkan kulit ibu dan bayi. Juga membantu menambah Susu Badan.



Ingin perbanyakkan susu badan? Lepas tu proses pengepaman susu badan lebih mudah. Cubalah sekotak dulu. In Shaa Allah, semoga dipermudahkan.

Hubungi Konsultan Lazz yang sah di talian 016-3434312. Info penggunaan dan bimbingan selepas jualan disediakan.

Juga boleh ke halaman Facebook rasmi kami -->> SINI

 Minat respost Instagram kami -->> JOIN INSTAGRAM


Tiada ulasan:

Catat Ulasan